آموزش سئو - SEO Learning

آموزش سئو - SEO Learning

سئو ، آموزش سئو ، افزایش رتبه و محبوبیت سایت ، بهینه سازی سایت
آموزش سئو - SEO Learning

آموزش سئو - SEO Learning

سئو ، آموزش سئو ، افزایش رتبه و محبوبیت سایت ، بهینه سازی سایت

ابزار نمایش دهنده پیجرنک (PageRank) در وبلاگ

از سری مطالب آموزش سئو می خواهیم در این پست در باره پیجرنک گوگل صحبت کنیم. بخش آخر پست ما هم به آشنایی با ابزار نمایش دهنده پیجرنک در وبلاگ یا سایت مرتبط است.

PageRank چیست؟

پیجرنک گوگل یا (Google Page Rank) به معنای رتبه صفحه از نظر سایت گوگل است و در اصل امتیازی است که گوگل برای هر صفحه وب قائل می شود. این رتبه در هر صفحه با صفحه ی دیگر ممکن است تفاوت کند و امکان دارد تمام صفحات یک وب سایت دارای پیجرنک یکسانی نباشند.
 
ادامه مطلب ...

چشمک به گوگل با افزونه All in One SEO

سیستم مدیریت محتوای وردپرس یکی از CMS هایی است که از لحاظ سئو بسیار قوی می باشد. امروزه سایت های زیادی از این CMS استفاده می کنند. کلمات کلیدی و توضیحات سایت (Keywords & Descibtion) دو قسمت اساسی یک سایت هستند که در بالای سایت (header) قرار می گیرند. شما با وارد کردن کلمات کلیدی مرتبط با سایت خود می توانید هم کاربران و هم موتورهای جستجو را جذب نمائید و با وارد کردن توضیحات سایت خود می توانید متن پائین لینک خود در موتورهای جستجو را بصورتی جذاب و گیرا تنظیم نمائید تا بدین وسیله کاربران را بسوی سایت خود بکشانید.

  ادامه مطلب ...

مروری بر سئو و بهینه سازی سایت

سئو (SEO) کلمه ای است که تقریبا تمامی طراحان و مدیران وب سایت آن را شنیده اند. افرادی که تجربه و تخصص کافی درباره بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو دارند، با استفاده از ترفندها و نکات مربوط به آن، وب سایت خود را در بهترین شرایط در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهند. می توان با بکارگیری صحیح اصول سئو، شرایط مناسبی را برای رشد وب سایت فراهم کرد.

  ادامه مطلب ...

بازاریابی وبلاگ به وسیله 4 روش ایده آل گوگل

بلاگینگ مهمان: رنکینگ یا رنک گوگل توسط لینک هایی که به سایت شما داده می شود بهبود می یابد. برای این منظور می توانید در رسانه های دیجیتال و بلاگ های دیگر پست مهمان بنویسید.

در رابطه با خدمات و محصولاتی که شرکت شما ارائه می دهد بحث و گفتگو کنید و از خوانندگان دعوت کنید تا از وب سایت شما برای دریافت اطلاعات بیشتر بازدید کنند. همچنین می توانید از کارشناسان دیگر دعوت کنید تا در رابطه با کسب و کار شما مطلب بنویسند. بلاگر های سرشناس معمولا به دنبال مطالب و موضوعات جالب و جدید هستند که در نتیجه باعث افزایش رنکینگ می شود.
 
ادامه مطلب ...

دایرکتوری یا فهرست وب چیست؟

تعریف دایرکتوری یا فهرست وب: فهرست (سیاهه) اینترنتی که به آن اصطلاحا دایرکتوری می گویند یکی دیگر از ابزارهای رساندن کاربران به سایت های مطلوب هستند. تفاوت آنها با موتورهای جستجو در این است که این فهرست ها به وسیله افراد تهیه می شوند نه توسط رایانه و به صورت خودکار. لذا نتایج آنها مربوط تر و مناسب تر است. برخلاف جستجوگرها که اغلب حاوی نتایج پرت و خارج از موضوع نیز هستند. نقطه ضعف آنها هم این است که کمتر از موتور جستجو بروز و سریع هستند.
 
ادامه مطلب ...

موتور جستجوی اینترنت چیست؟

تعریف موتور جستجو: موتورهای جستجو یا Search Engine ها سایت هایی هستند که وظیفه آنها جمع آوری اطلاعات از سطح اینترنت و راهنمایی کاربران به سوی سایت های موردنظر است. بدین منظور آنها از یک نرم افزار مخصوص بنام روبوت یا عنکبوت استفاده می کنند. یه این نرم افزار خزنده (Crawler) یا عنکبوت نیز گفته می شود. و وظیفه آن پیمایش اینترنت و ارسال اطلاعات صفحات برای نرم افزار دیگری است که وظیفه اش طبقه بندی و مرتب سازی اطلاعات است.

هنگامی که شما به این موتور جستجو مراجعه می کنید، برای مثال Google، جایی برای وارد کردن عبارت مورد نظر در اختیار شما قرار می گیرد. هنگامی که شما عبارت مورد نظر خود را در اختیار سایت جستجو گر قرار دادید در زمانی بسیار کوتاه و در حد چند صدم ثانیه نتایج جستجو ظاهر می شوند.

این نتایج در حقیقت لیستی از صفحات اینترنت است که حاوی عبارت مورد نظر شما بوده اند. و به ترتیب اهمیت (اهمیت از نظر موتور جستجو) لیست شده اند. در باره این اهمیت و نقش آن در رتبه بندی سایتها و وبلاگها که منجر به پدید آمدن علمی به نام سئو شده است، در آینده بیشتر صحبت خواهیم کرد زیرا هدف وبلاگ ما یعنی http://iranseo.blogsky.com نیز بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو می باشد.