آموزش سئو - SEO Learning

آموزش سئو - SEO Learning

سئو ، آموزش سئو ، افزایش رتبه و محبوبیت سایت ، بهینه سازی سایت
آموزش سئو - SEO Learning

آموزش سئو - SEO Learning

سئو ، آموزش سئو ، افزایش رتبه و محبوبیت سایت ، بهینه سازی سایت

مروری بر سئو و بهینه سازی سایت

سئو (SEO) کلمه ای است که تقریبا تمامی طراحان و مدیران وب سایت آن را شنیده اند. افرادی که تجربه و تخصص کافی درباره بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو دارند، با استفاده از ترفندها و نکات مربوط به آن، وب سایت خود را در بهترین شرایط در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهند. می توان با بکارگیری صحیح اصول سئو، شرایط مناسبی را برای رشد وب سایت فراهم کرد.

  

یکی از مشکلاتی که مخصوصا تازه کارها با آن مواجه می شوند، پراکندگی آموزش ها و نکات مربوط به سئو است. در سئو عناوین زیر خیلی مهم هستند و باید مورد توجه قرار گیرند:

- مدیریت دسترسی موتورهای جستجو به وسیله فایل robots
- بهینه سازی آدرس صفحات (URL)
- متا (meta) تگ ها
- مدیریت محتوای تکراری در سایت
- نقشه سایت (sitemap)
- ابزارهای مفید برای سئو
- بهینه سازی تصاویر برای سئو
- نکات مربوط به صفحه بندی (pagination)
- طبقه بندی اطلاعات در وب سایت
- مرور ابزارهای شبکه های اجتماعی
- بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو
- مدیریت لینک ها

 

سئو چیست؟ سئو (SEO) مخفف کلمات Search Engine Optimization است و به تکنیک هایی گفته می شود که باعث بهبود و افزایش نمایش وب سایت در موتورهای جستجو و در نتیجه بالا رفتن رتبه سایت در آن ها می شود. این تکنیک ها به دو گروه کلی تقسیم می شوند. گروه اول که به نام White-hat SEO معروف هستند به مواردی گفته می شود که موتورهای جستجو انجام دادن آن ها را توصیه کرده است. در مقابل مواردی وجود دارند که از انجام دادن آن ها باید پرهیز کنیم که اصطلاحا Black-hat SEO نامیده می شوند.


اهمیت سئو: هر چه رتبه سایت یا موقعیت سایت در نتایج جستجو بالاتر باشد، احتمال کلیک خوردن بر روی لینک آن سایت توسط کاربران بیشتر خواهد بود. این نکته مخصوصا برای وب سایت هایی که کالا یا خدمات ارائه می دهند بسیار حیاتی و مهم است.


نحوه فعالیت موتورهای جستجو: تا اواخر سال 2012 میلادی، بیش از 50 میلیارد صفحه در اینترنت ثبت شده اند. با این حجم اطلاعات، یافتن وب سایت موردنظر بدون استفاده از موتورهای جستجو مانند پیدا کردن سوزن در انبار کاه خواهد بود.

موتورهای جستجو تمامی وب سایت ها را ایندکس کرده و در سرور خود نگهداری می کنند. طبیعتا این اطلاعات باید دائما بروز شوند. برای این منظور آن ها از خزنده ها (crawlers) استفاده می کنند؛ روبات های نرم افزاری که در فاصله های زمانی تمامی اطلاعات وب سایت ها را در سرور موتورهای جستجو به روز می کنند.


زمانیکه عبارتی را جستجو می کنیم، برای اینکه بهترین نتیجه نمایش داده شود، موتورهای جستجو از فاکتورهای زیادی بهره می برند که باعث می شود یک وب سایت در رتبه یا رنک بالاتر و وب سایتی دیگر کم اهمیت تر نمایش داده شود.


معیارهای موتورهای جستجو برای نمایش نتایج: اگر بخواهیم این معیارها را بشماریم، تعداد آن ها بیش از 200 عدد خواهد شد. در زیر برخی از مهمترین آن ها ذکر شده اند:
- لینک ها: هر لینک به سایت ما از طرف یک سایت دیگر همانند یک رای مثبت به سایت ما دیده خواهد شد.
- کلمات کلیدی: الگوریتم های موتورهای جستجو، کلمات کلیدی سایت را یافته و با توجه به موقعیت آن ها اولویت بندی می کند.
- قدمت وب سایت: هر چه سن سایت بیشتر باشد، موتورهای جستجو اعتماد بیشتری به آن خواهند داشت.
- به روز رسانی: سایت هایی که زنده و دائما در حال تغییر محتوا هستند اهمیت بسیار زیادی نزد موتورهای جستجو دارند.
- محتوای جدید: وب سایت هایی که محتوا تولید می کنند نسبت به آن هایی که اطلاعات را کپی می کنند از رتبه بالاتری برخوردار خواهند شد.
- و بسیاری موارد دیگر که در آینده راجع به آنها بیشتر خواهیم نوشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد