آموزش سئو - SEO Learning

آموزش سئو - SEO Learning

سئو ، آموزش سئو ، افزایش رتبه و محبوبیت سایت ، بهینه سازی سایت
آموزش سئو - SEO Learning

آموزش سئو - SEO Learning

سئو ، آموزش سئو ، افزایش رتبه و محبوبیت سایت ، بهینه سازی سایت

گوگل پلاس و مزایای فعالیت در آن

گوگل پلاس شبکه اجتماعی است که گوگل با هدف حمایت از موتور جستجوی خود راه اندازی نموده و سیگنال های موثری را جهت بهبود نتایج گوگل منتشر می کند.

همه ما به خوبی می دانیم چگونه از شبکه های اجتماعی برای پیشبرد فعالیت های سئو خود بهره بگیریم. گوگل پلاس + google نیز فرق چندانی با سایر سایت ها ندارد. ولی بهتر است مطمئن شویم به اندازه کافی از خدمات سئو آن بهره بردیم. با تغییر نرم افزارها به طور مداوم عوامل موثر در سئو نیز تغییر می کند، اما با در نظر گرفتن موارد اساسی می توان بیشترین بهره را از گوگل پلاس برد.

در درجه اول، سایت های معتبری مانند searchmetric ، moz دریافتند که رابطه و وابستگی بسیار نزدیکی بین +1 و رتبه سایت در گوگل وجود دارد. در حالی که مت کاتس یکی از عوامل اصلی گوگل این مسئله را انکار کرد.

البته موارد بسیار زیاد دیگری هم هستند که مهم تر از گوگل پلاس تلقی می شوند و شما قبل از هر اقدامی بهتر است به آنها توجه کنید و پس از اطمینان از به کارگیری آنها به شبکه های اجتماعی بپردازید.

متن کامل مقاله: گوگل پلاس و مزایای آن در سئو و بهینه سازی سایت

الگوریتم جدید گوگل برای مبارزه با بنرهای تبلیغاتی

الگوریتم قالب صفحه گوگل با هدف بهبود تجربه کاربری از وب سایت و افزایش رضایتمندی کاربر عمل می کند و هدف آن حذف سایت هایی که از بنرهای تبلیغاتی زیاد و نامناسب در داخل سایت خود استفاده می کنند از رتبه های بالای گوگل و دادن امتیاز منفی به آنهاست.

الگوریتم جدید گوگل در مورد تجربه کاربری و نحوه طراحی قالب سایت از نظر گرافیکی و نحوه قرار داشتن تبلیغات در سایت در تاریخ 6 فوریه 2014 معادل با 17 بهمن 1392 بروزرسانی شد. در صورتی که سایت شما پس از این تاریخ دچار افت بازدید و رتبه در گوگل شده است، احتمالا دچار چنین مشکلی شده اید.
 
ادامه مطلب ...

رتبه ترافیکی آلکسا چیست؟

رتبه آلکسا یا جایگاه در لیست آلکسا بر اساس مجموع بازدیدهای 3 ماه گذشته از یک وب سایت توسط میلیون ها کاربری که تولبار یا نوار ابزار آلکسا را در مرورگر خود نصب کرده اند می باشد، به نحوی که کاربری که نوار ابزار را نصب کرده به هر صفحه ای که سر می زند یک مورد بازدید برای آن صفحه از آن سایت ثبت می شود و با توجه به نوع ورود به صفحه، اینکه از جایی لینک شده یا مستقیم وارد شده و ... این اطلاعات در آلکسا ذخیره می شوند.

در اولین گام آلکسا یک میزان Reach ریچ و دوم تعداد بازدید از هر صفحه وب در طول روز را محاسبه می کند و اصل رتبه بندی آلکسا بر اساس همین 2 مورد است.

آلکسا چگونه کار می کند؟

بی شک یکی از مهمترین ابزارها برای هر مدیر آمار است. آلکسا هم آمار ارائه می کند، روش کار آلکسا ساده است و شاید غیر منصافنه به نظر برسد، ولی آمار آلکسا خصوصا در رتبه های زیر 100 هزار بسیار به واقعیت نزدیک است و از همین رو مورد توجه وب مستر ها قرار گرفته است.

آلکسا بر اساس بازدید کاربرانی که نوار ابزار آلکسا را در مرورگر خود نصب کرده اند، به وب سایت ها رتبه می دهد و امکان بررسی آمار و تعداد بازدید کاربرانی که این نوار ابزار را نصب نکرده باشند، ندارد.

هر چند آلکسا در توصیف خود به سایر منابع نیز اشاره نموده ولی واضح نیست چه منابع دیگری برای آلکسا اطلاعات جمع آوری می کنند:
"Alexa computes traffic rankings by analyzing the Web usage of millions of Alexa Toolbar users and data obtained from other, diverse traffic data sources"

به تعبیر دیگر آلکسا لیستی از وب سایت های اینترنتی است که بر اساس ترافیک و تعداد بازدید مرتب سازی شده و اگر وب سایتی در منطقه خود مثلا ایران جزو 50 یا 100 وب سایت اول آن نمایش داده شود مشخص کننده ارزش بالای این سایت از لحاظ تجاری نیز خواهد بود زیرا وب سایت های دیگر سعی می کنند با پیدا کردن سایت های پرترافیک از آنها برای دریافت لینک یا نمایش تبلیغات استفاده کنند که موجب افزایش در آمد و ارزش سایت های پربازدید خواهد شد.

Alexa آلکسا چیست و چگونه کار می کند؟

آلکسا یک وب سایت آنالایز کننده ترافیک وب سایت ها است و وب سایت ها را براساس تعداد بازدید کاربران رتبه بندی می کند.

آلکسا در سال 1996 توسط 2 نفر به نامهای Brewster Kahle و Bruce Gilliat پایه گذاری شد.

نام آلکسا الهام گرفته از Royal Library of Alexandria بزرگترین کتابخانه مصر باستان قبل از میلاد یا کتابخانه سلطنتی اسکندریه است.

در سال 1999 آلکسا توسط شرکت آمازون به مبلغ 250 میلیون دلار خریداری شد و بعد از آن همکاری هایی با گوگل، مایکروسافت، پروژه دایرکتوری باز DMOZ و ... داشته است.

Bounce Rate چیست؟

Bounce Rate یا نرخ پرش به درصد تعداد افرادی که تنها یک صفحه از سایت شما را مشاهده می کنند و از آن خارج می شوند گفته می شود.

به طور ساده تر فرض کنید سایت شما در روز 100 بیننده دارد و 70 نفر از آنها با دیدن یک صفحه از سایت شما خارج شده اند، در این صورت مقدار bouce rate سایت شما 70% است.
 
ادامه مطلب ...