آموزش سئو - SEO Learning

آموزش سئو - SEO Learning

سئو ، آموزش سئو ، افزایش رتبه و محبوبیت سایت ، بهینه سازی سایت
آموزش سئو - SEO Learning

آموزش سئو - SEO Learning

سئو ، آموزش سئو ، افزایش رتبه و محبوبیت سایت ، بهینه سازی سایت

دایرکتوری یا فهرست وب چیست؟

تعریف دایرکتوری یا فهرست وب: فهرست (سیاهه) اینترنتی که به آن اصطلاحا دایرکتوری می گویند یکی دیگر از ابزارهای رساندن کاربران به سایت های مطلوب هستند. تفاوت آنها با موتورهای جستجو در این است که این فهرست ها به وسیله افراد تهیه می شوند نه توسط رایانه و به صورت خودکار. لذا نتایج آنها مربوط تر و مناسب تر است. برخلاف جستجوگرها که اغلب حاوی نتایج پرت و خارج از موضوع نیز هستند. نقطه ضعف آنها هم این است که کمتر از موتور جستجو بروز و سریع هستند.
  
یادم می آید چند سال پیش برای نوشتن مطلبی در موتور جستجوی گوگل به دنبال روش تولید کود رومی کمپوست می گشتم. در یک سایت به نتیجه ای مثل این جمله برخورد کردم: «انتقال اجناس قاچاق به کمک کود ورمی کمپوست»! طبیعی است که این نتیجه که مرتبط به خبری در باره کود ورمی کمپوست بود به درد من نمی خورد ... پس ما باید طوری محتوای خود را بهینه کنیم تا جزء نتایج اولیه و درست در موتورهای جستجو قرار بگیریم.

می بینید که جستجو در اینترنت تجربه و دانش خاص خود را می خواهد. البته امروزه بیشتر موتورهای جستجو دارای اطلاعات طبقه بندی شده همانند دایرکتوری ها می باشند و همچنین اکثر دایرکتوری ها قابلیت جستجو مانند موتورهای جستجو را دارند.

در آینده درباره SEO یا بهینه سازی سایت برای موتور جستجو و هم چنین راجع به تمامی آیتم های مهم و مد نظر موتورهای جستجو خواهم نوشت و این موضوع را گسترده تر خواهم کرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
iliya 4 آبان 1392 ساعت 01:21

aliiiiiieeeeeeeeeeeeeee .edame bedidi

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد