آموزش سئو - SEO Learning

آموزش سئو - SEO Learning

سئو ، آموزش سئو ، افزایش رتبه و محبوبیت سایت ، بهینه سازی سایت
آموزش سئو - SEO Learning

آموزش سئو - SEO Learning

سئو ، آموزش سئو ، افزایش رتبه و محبوبیت سایت ، بهینه سازی سایت

نحوه عملکرد مرغ مگس خوار

با وجود اینکه سوالات زیادی در مورد نحوه عملکرد فنی الگوریتم مرغ مگس خوار مطرح می شود اما گوگل تاکنون جزئیاتی در مورد نحوه عملکرد این الگوریتم ارائه نداده است، مرغ مگس خوار بعد از الگوریتم کافئین که در سال 2009 ارائه شد و هدف از آن افزایش سرعت نتایج گوگل و ادغام آنها با نتایج شبکه های اجتماعی بود به عنوان جدیدترین الگوریتم بهبود نتایج گوگل ارائه شده است. تمرکز اصلی مرغ مگس خوار بر روی عبارات جستجو شده است و این امکان را می دهد که گوگل عبارات فوق را به طور کامل تجزیه کرده و مورد بررسی قرار دهد. این موضوع سرعت دسترسی کاربران به پاسخ سوالاتی را که می خواهند افزایش خواهد داد.

مرغ مگس خوار مدتی است که به الگوریتم های گوگل اضافه شده و احتمال دارد که تاکنون تغییرات مربوط به این الگوریتم را در نتایج گوگل مشاهده کرده باشید. معمولا الگوریتم های جدید گوگل با تاخیر به سایر زبانها مانند فارسی وارد می شوند و هنوز اطلاع دقیقی از عملکرد این الگوریتم در زبان فارسی وجود ندارد.

 

ادامه مطلب ...

معرفی “مرغ مگس خوار” الگوریتم جدید گوگل

مرغ مگس خوار الگوریتم جدیدی است که به تازگی به الگوریتم های جستجوی گوگل اضافه شده است. مرغ مگس خوار یا Hummingbird برخلاف الگوریتم های گوگل پاندا و گوگل پنگوئن یک افزونه آنتی اسپم نیست بلکه بر روی بهینه سازی پرس و جوهای کاربران کار می کند.

اگر بخواهیم تفاوت الگوریتم جدید گوگل (مرغ مگس خوار) را با الگوریتم های گوگل پاندا و گوگل پنگوئن بیان کنیم باید گفت که: الگوریتم های گوگل پاندا و گوگل پنگوئن تمرکز خود را بر روی روش های شناسایی اسپم گذاشته بودند، گوگل پاندا وظیفه شناسایی محتوای نامناسب و کپی شده از سایت های دیگر، روش های متقلبانه در داخل سایت مانند کلوکینگ و … را به عهده دارد و گوگل پنگوئن وظیفه شناسایی لینک های اسپم و سایت های اقدام به خریداری لینک برای بهبود رنکینگ خود می کنند را عهده دار است. هر دو الگوریتم فوق در حال مبارزه با سئوی سیاه هستند و پاندا و پنگوئن نیز حیواناتی سیاه و سفید می باشند.

الگوریتم جدید گوگل (مرغ مگس خوار) برخلاف این دو الگوریتم یک افزونه ضداسپم نیست بلکه افزونه ای برای تجزیه و تحلیل عباراتی است که کاربر برای جستجو وارد کرده است. گوگل با این کار می تواند نتایج بهتری را به کاربران نمایش دهد و با استفاده از الگوریتم مرغ مگس خوار می تواند نتایج خود را بهبود بخشد. در واقع الگوریتم جدید گوگل تاثیری در نتایج رتبه بندی به طور مستقیم ندارد و صرفا عباراتی را که کاربر جستجو کرده بررسی می کند و بر اساس خواسته های کاربر سعی می کند بهترین نتیجه را نمایش دهد.

“مرغ مگس خوار” الگوریتم جدید گوگل

دلیل نام گذاری الگوریتم جدید گوگل به مرغ مگس خوار از طرف گوگل اینگونه اعلام شده است که: این پرنده دقیق و سریع است. دقت و سرعت دو عاملی است که در سیستم های هوشمند همواره در تناقض با هم قرار دارند و همیشه در یک سیستم هوشمند باید یکی را فدای دیگری کرد. مرغ مگس خوار کوچکترین پرنده دنیا است. بال های این پرنده در هر ثانیه 70 بار به هم می خورند و در حالت عادی هرگز نمی توان بال زدن پرنده را مشاهده کرد، بالهای این پرنده در زمان شیرجه زدن در هر ثانیه 200 بار به هم می خورند. این پرنده می تواند با سرعت 30 مایل در ساعت پرواز کند و این توانائی را دارد که در زمان پرواز در یک نقطه ثابت بماند و یا حتی به سمت عقب حرکت کند.
 
ادامه مطلب ...

سئوی سیاه و سفید

دو رویکرد کاملا متفاوت در سئو وجود دارد:
1. سئوی کلاه سیاه: قوانین و دستورالعمل هایی از موتورهای جستجو را زیر پا می گذارد که سایت ها برای قرار گرفتن در فهرست آن ها باید از موتورها تبعیت کنند.
2. سئوی کلاه سفید: به قوانین موتورهای جستجو احترام می گذارد. البته ممکن است جاهایی وجود داشته باشد که با آن به مخالفت بپردازد. اما  شایان به ذکر است که گوگل و موتورهای دیگر، خود را درگیر چنین مسائلی نمی کنند، همواره در حال تلاش برای پیدا کردن و جریمه کردن سایت های اسپمی هستند و قوانین را تغییر می دهند.

پس اگر دارید شانس خود را امتحان می کنید و به نظر می رسد که سایت شما در حال شکستن قوانین موتورهای جستجو هستند، بنابراین:
تاکتیک های کلاه سیاه نادیده گرفته خواهند شد، یا: سایت شما جریمه خواهد شد، برای مثال به رتبه پایین تری در صفحه سقوط خواهد کرد. یا سایت تان از ایندکس خارج خواهد شد (یعنی برای ماه ها یا حتی سال ها هیچ بازدیدی نخواهد داشت). پس اگر نمی خواهید سایت تان مسدود شود، از سئوی کلاه سفید استفاده کنید.

 

ادامه مطلب ...

تحلیل کلمات کلیدی سایت با گوگل مانیتور

یکی از خواسته و یا حتی آرزوی صاحبان کسب و کار و مدیران وب سایت ها بالا بودن رتبه و جایگاه کلمات کلیدی خاص در نتایج اول گوگل است. این قضیه برای هیچکس پوشیده نیست که بالا بودن رتبه کلمات کلیدی خاص در نتایج گوگل گاهی یک کسب و کار را متحول می کند. یکی از دغدغه های صاحبان وب سایت ها جایگاه کلمات کلیدی وب سایت خود در نتایج گوگل است. شاید شما هم از آن دسته مدیرانی باشید که تمایل دارید جایگاه کلمات کلیدی خاصی از وب سایت تان را در گوگل ببینید.


تجزیه و تحلیل رتبه سایت در موتور جستجوگر گوگل، مقابل جستجوی کلمات کلیدی که سایت ما با آن ها مرتبط است، می تواند در نشان دادن ادامه راه صحیح بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر (SEO) و افزایش رتبه سایت مفید است. اکثر کسانی که در زمینه سئو سایت های اینترنتی فعالیت می کنند از اطلاعاتی مانند این استفاده می کنند تا فعالیت های خود را به بهترین صورت ممکن انجام دهند.


اینک گوگل با نرم افزار گوگل مانیتور به کمک ما آمده است. چرا باید از Google Monitor استفاده کنیم؟ جواب این سوال و طرز استفاده از این نرم افزار سئو را در لینک زیر ببینید:


تحلیل کلمات کلیدی سایت با گوگل مانیتور

مکانهای مهم سایت و وبلاگ برای قرار دادن کلمات کلیدی

5 مکان مهم سایت و وبلاگ برای قرار دادن کلمات کلیدی که استفاده از آنها تاثیر بسیاری بر روی SERPs خواهد داشت را در این مطلب بررسی خواهیم کرد. این مطلب در ادامه ی مطالب آموزش سئو  وبلاگ منتشر می شود.


عنوان (Title Tag)
عنوان اولین مکانی است که موتورهای جستجو آن را بررسی می کنند و لینک اصلی آن در نتایج جستجو نمایش داده می شود. لذا دقت داشته باشید تا عنوان وب سایت شما همواره شامل کلمات کلیدی وب سایت باشد.

توضیحات سایت (Meta Description)
در قسمت هدر سایت متاتگ های زیادی وجود دارد که تنها موتورهای جستجو قادر به دیدن آن ها هستند. متاتگ توضیحات یکی از این متاتگ ها است. در جستجوهایی که انجام می دهید در زیر هر لینک بعضا توضیحاتی وجود دارد که در مورد سایت می باشد این همان تگ توضیحات است. موتورهای جستجو تنها به 150 کلمه اول این توضیحات نگاه می کنند. لذا سعی کنید کلمات کلیدی خود را در این بخش از توضیحات وارد کنید.
 
ادامه مطلب ...