آموزش سئو - SEO Learning

آموزش سئو - SEO Learning

سئو ، آموزش سئو ، افزایش رتبه و محبوبیت سایت ، بهینه سازی سایت
آموزش سئو - SEO Learning

آموزش سئو - SEO Learning

سئو ، آموزش سئو ، افزایش رتبه و محبوبیت سایت ، بهینه سازی سایت

چرا کسی در سایت یا وبلاگ شما نظر نمی دهد؟

همه ما می دانیم که نظرات به یک سایت اعتبار و ارزش می‌بخشد، نظرات به شما کمک می‌کنند تا بدانید دیگر افراد درباره پست‌های شما چه فکر می‌کنند، می توانید از نظرات درون وبلاگ تان ایده بگیرید. جمع آوری نظرات کار مشکلی است چون باید بازدید کننده ای که به سایت شما سر میزند را به نوشتن نظر خود ترغیب کنید. دلایلی زیر باعث می شود کسی برای شما کامنت به یادگار نگذارد.


شما به نظرات پاسخ نمیدهید

شما به یک اتاق می‌روید و در مورد یک موضوعی صحبت می‌کنید، اما بلافاصله آنجا را ترک می‌کنید و به نظرات شنوندگان پاسخ نمی دهید، کسی دوست ندارد با یک دیوار به حرف زدن بپردازد. پس برای پاسخ دادن به نظرات، روزانه کمی‌از وقت خود را کنار بگذارید.
  ادامه مطلب ...

آیا در سایت خود از Meta Keywords استفاده کنیم؟

Meta Keywords که اول بوجود آمد، کار را برای موتورهای جستجو راحت کرد و مورد استقبال بسیاری از وبمسترها قرار گرفت، اما پس از چندی اوضاع به این صورت پیش نرفت و عده ای با گذاشتن کیورد‌های نامربوط و زیاد توانستند تا بازدید زیادی از سوی موتورهای جستجو دریافت کنند. این وضع تا سال 2009 جریان داشت تا اینکه موتورهای جستجو مثل گوگل تغییراتی در سیستم خود جهت افزایش کیفیت جستجو به وجود آوردند. گوگل به صورت علنی در وبلاگ خود اعلام داشت که برای رتبه بندی از Meta Keywords استفاده نخواهد کرد.

 

ادامه مطلب ...

چرا فوتر وبلاگ حائز اهمیت است؟

خیلی از وبلاگ نویسان از اهمیت فوتر در وبلاگ خود مطلع نیستند و تنها برای پر کردن قسمت فوتر مطالبی را در فوتر قرار می دهند. فوتر یکی از بخش‌های کلیدی وبلاگ شما محسوب می شود. یک فوتر استاندارد از 2 قسمت تشکیل می شود. قسمت بالایی خود نیز به 3 بخش مختلف تقسیم می شود و بخش پایینی هم از 2 بخش متفاوت دیگر تشکیل شده است. پس یک فوتر استاندارد باید شامل 5 تا 8 بخش مختلف باشد.
 

ادامه مطلب ...

آیا واقعا پیج رنک مهم است؟

پیج رنک رتبه ای است بین 0 تا 10 که توسط گوگل و با معیار‌های خاص خودش محاسبه می شود.

معیار‌هایی که پیج رنک توسط آن محاسبه می شد و می شود، تعداد لینک‌های ورودی به سایت شما، ارزش آن‌ها، هویت یا authority آنها،  و ... است. گوگل برای محاسبه پیج رنک و همینطور، رتبه بندی سایت‌ها دارای یک الگوریتم اختصاصی است که هر روز در حال بروزرسانی است. مثلا بروزرسانی‌های مختلفی مثل پاندا و پنگوئن، توانسته اند بر روی سئو تاثیر‌های مثبت و منفی ای بگذارند.

 

ادامه مطلب ...

رتبه آلکسا مهم یا بی اهمیت؟

خیلی از وبمستر‌ها از کاهش رتبه آلکسای سایت خود ترس دارند و سعی می کنند که رتبه خود را در این سایت حفظ کنند. در اینکه آلکسا سایت خوبی است شکی نیست و این سایت می تواند یکی از بهترین سایت‌های رتبه دهی باشد. اما بهتر است که کمی‌بیشتر در مورد کاربرد این سایت در ایران فکر کنیم. آیا واقعا آلکسا در ایران یک سایت رتبه بندی کاملا مناسب است و می تواند سایت‌ها را کاملا بر اساس فاکتور‌های خود به درستی رتبه بندی کند؟
 
ادامه مطلب ...

نکاتی برای بهینه سازی محتوای سایت

سال 2012، سالی با تغییرات فراوان و ملموس برای سئو و مدیران سایت‌ها بود. گوگل الگوریتم‌های جدید خود را در جست و جو به کار برد و خیلی از سایت‌ها دچار مشکلات فراوانی در بهینه سازی و رتبه خود در موتور‌های جست و جو شدند. اکثر سئوکار‌های با تجربه، سال 2012 را سال سختی دانستند.

 

ادامه مطلب ...