آموزش سئو - SEO Learning

آموزش سئو - SEO Learning

سئو ، آموزش سئو ، افزایش رتبه و محبوبیت سایت ، بهینه سازی سایت
آموزش سئو - SEO Learning

آموزش سئو - SEO Learning

سئو ، آموزش سئو ، افزایش رتبه و محبوبیت سایت ، بهینه سازی سایت

چه کار کنیم تا سایت مان در آپدیت جدید گوگل دچار مشکل نشود؟

در اولین مرحله به وبمستر تولز مراجعه کنید و گزارش index stat وب سایت خود را بررسی کنید.

در صورتی که پس از تاریخ بروزرسانی تغییری در تعداد ایندکس های شما به وجود نیامده است مشکلی شما را تهدید نمی کند.

اما اگر تعداد ایندکس های سایت شما افت پیدا کرده است به دنبال یکی از مواردی باشید که در پست قبلی یعنی پست 82 توضیح داده شد و سعی کنید آنها را برطرف کنید.

آپدیت جدید گوگل چه کاری انجام می دهد؟

این آپدیت جدید تمام اطلاعات دامنه های پارک شده روی هم را حذف می کند. به عنوان مثال اگر شما یک دامنه با پسوند ir و یک دامنه با پسوند com داشته باشید و هر دو را روی یک هاست پارک کرده باشید و گوگل تا به حال نتوانسته بود تشخیص دهد که اطلاعات هر دو دامنه کپی هستند، الگوریتم جدید با بروزرسانی که بر روی آن انجام شده تمام ایندکس های حداقل یکی از دو دامنه را حذف خواهد کرد.

در صورتی که از پروتکل https استفاده می کنید و یا این پروتکل بر روی هاست شما فعال هست ممکن است این الگوریتم آسیب جدی به سایت شما برساند زیرا گوگل تمام صفحات ایندکس شده http شما را حذف خواهد کرد. حتی اگر https سایت شما خطا بدهد و صرفا پروتکل آن بر روی سایت شما فعال باشد.

در صورتی که سایت شما هم با www و هم بدون آن لود می شود و ریدایرکت نمی شود، حتما یکی از دو حالت را انتخاب کنید زیرا گوگل این موضوع را نیز مد نظر دارد و ایندکس های اضافه را پاک می کند. بهترین روش برای ریدایرکت کردن، استفاده از کد خطای 301 است.

ایندکس شدن پوشه های مختلف سایت با پروتکل های مختلف نیز از هم جدا شده اند، یعنی اگر آدرس دهی صفحات مختلف سایت شما به صورتی است که هر بخش در یک پوشه قرار دارد مانند www.example.com/cat در این صورت گوگل برای هر پروتکل ایندکس جداگانه ای برای سایت شما در نظر خواهد گرفت.

چرا موتورهای جستجو علاقه ای به ایندکس کردن همه صفحات ندارند؟

اطلاعات موجود در اینترنت بسیار حجیم هستند و ایندکس کردن آنها نیازمند سخت افزارها و نرم افزارهای بسیار گرانقیمتی است که هزینه موتورهای جستجو را شدیدا افزایش می دهد. همچنین ایندکس کردن تمام مطالب تا حدودی غیرممکن به نظر می رسد.

به عنوان مثال تمام موتورهای جستجوی فارسی که در سال های اخیر توسط سازمان های مختلف راه اندازی شدند و نهایتا پروژه آنها به شکست منجر شد مشکل اساسی که داشتند در بخش خزنده آنها بود که از نظر زمانبندی و تشخیص کیفیت محتوا دچار مشکل بود و از طرف دیگر امکانات سخت افزاری لازم برای نگهداری داده های حجیم را نداشتند و نرم افزار آنها نهایتا کند و ناکارآمد می شد.

هر داده ای ارزش ایندکس شدن ندارد. مثل محتوای تکراری و داده های کپی که هیچ کمکی به کاربری که به دنبال مطلب خاصی می گردد نخواهند کرد.

آپدیت جدید گوگل به منظور حذف ایندکس ها و کاهش دیتابیس

آپدیت جدید گوگل برای حذف و کاهش ایندکس ها از نتایج جستجو در تاریخ 16 آپریل 2014 یا 27 فروردین 1393 انجام شده است. دلیل این موضوع که سایت اغلب مدیران دچار مشکل اساسی شده و از نتایج گوگل حذف شده است آپدیت جدید الگوریتم گوگل هست.

خب اصلا چرا موتورهای جستجو دوست ندارند صفحات ایندکس شده زیادی داشته باشند؟ چندی قبل در یک همایش موردی مطرح شد با این مضمون که: گوگل نتوانسته تمام صفحات اینترنت را ایندکس بکند و به همین دلیل موتور جستجوی خوبی نیست. نکته ای که نگارنده این شعار و سخنران این همایش به آن دقت نکرده بود این هست که بین نتوانستن و نخواستن تفاوت زیادی وجود دارد.

موتور جستجوی یاهو در سال 2009 حدود 60% از صفحات ایندکس شده خود را حذف کرد، گوگل نیز از سال 2012 تا به حال آپدیت های زیادی ارائه کرده تا جلوی ایندکس شدن صفحات اینترنتی را بگیره که از جمله معروف ترین آنها که احتمالا همگی با آن آشنا هستید جلوگیری از ایندکس شدن مطالب کپی شده در سایت ها هست.

نسخه جدید الگوریتم گوگل برای مبارزه با بنرهای تبلیغاتی بنام الگوریتم چیدمان

در صورتی که اخیرا تغییراتی در رتبه بندی سایت شما در گوگل بوجود آمده، دلیل این موضوع می تواند بروزرسانی الگوریتم چیدمان صفحه گوگل باشد. گوگل در تاریخ هفدهم بهمن سال گذشته شمسی (یعنی ششم فوریه 2014) نسخه جدیدی از الگوریتم خود برای مبارزه با بنرهای تبلیغاتی یا سایت های فریب آمیز را با نام الگوریتم چیدمان صفحه منتشر کرد.
 
ادامه مطلب ...