آموزش سئو - SEO Learning

آموزش سئو - SEO Learning

سئو ، آموزش سئو ، افزایش رتبه و محبوبیت سایت ، بهینه سازی سایت
آموزش سئو - SEO Learning

آموزش سئو - SEO Learning

سئو ، آموزش سئو ، افزایش رتبه و محبوبیت سایت ، بهینه سازی سایت

پورتال جامع فارسی ‌زبان راه‌اندازی شد

سایت اکیپ با آدرس www.eqeep.ir راه‌اندازی شد تا به‌ عنوان پورتال جامع فارسی ‌زبان و موتور جست‌ و جوی مفهومی برای فارسی‌ زبانان با یاهو و گوگل رقابت کند.


علی سیف سپهوند با بیان این مطلب و این که می‌توان گفت اکیپ با تکمیل سرویس‌های خود کامل‌ترین و جامع‌ترین پورتال ملی ایران خواهد شد، اظهار کرد: این سایت از تاریخ هشتم آبان‌ ماه سال 1388 راه‌اندازی شد و در حال حاضر هفت سرویس شامل موتور جست‌وجوگر، صفحات زرد، اخبار، رویدادها، طالع بینی، آب و هوا و پرسش و پاسخ راه‌اندازی شده است.

  ادامه مطلب ...

ایمیل‌های خود را به صورت نموداری ببینید

کاربران با استفاده از نرم‌افزار رایگان Graph Your Inbox می‌توانند ایمیل‌های رد و بدل شده را به صورت گرافیکی و بر روی نمودار مشاهده کنند.


Graph Your Inbox برنامه جدیدی برای مرورگر کروم است که با استفاده از آن می‌توانید ایمیل‌های خود را به صورت نمودار و شکل‌های هندسی، مشاهده و مدیریت نمایید. به نقل از ماشابل، این افزونه (extension) که توسط بیل زلر (Bill Zeller) دانشجوی دکترای دانشگاه پرینستون آمریکا نوشته شده است، به طور رایگان ارائه می‌گردد. کاربران با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانند در ایمیل خود بر اساس فاکتورهایی همچون کلیدواژه، فرستنده، دریافت‌کننده و برچسب، دست به جست ‌و‌ جو زده و به دنبال آن نمودار گرافیکی ایمیل‌های مرتبط را در مقیاس ماهانه یا روزانه مشاهده نمایند.

  ادامه مطلب ...

موتورهای جستجو و پیوند یکتا در وردپرس

سیستم مدیریت محتوای وردپرس قدرت بالایی در زمینه بهینه سازی برای موتور جستجو (SEO) دارد. ولی وقتی بهترین نتیجه بدست می اید که از قابلیت های وردپرس به درستی استفاده بشود. با رعایت کردن چند نکته می توانیم این قدرت رو چند برابر افزایش بدهیم تا موقعیت بهتری در نتایج موتورهای جستجو به دست بیاریم. در این جا قالب بندی لینک‌های وردپرس رو از نظر SEO بررسی می کنیم.


permalink ها تاثیر مهمی در موتور جستجو دارند؛ وردپرس این قابلیت رو می دهد که لینک پست‌ها رو به صورت دلخواه قالب بندی کنیم. در پنل تنظیمات پیوند یکتا (Settings > Permalinks) می توانید نوع قالب‌بندی لینک رو تنظیم کنید.

 

ادامه مطلب ...

آیا گوگل به شما لبخند خواهد زد؟

کیست که گوگل را نشناسد و نام آنرا نشنیده باشد. اگر گوگل به شما لبخند بزند، تمام بازار به شما لبخند می زند.


اما گوگل دختر طنازی است که تنها به پسران پر مغز و رعنا لبخند می زند.


این پسران همان سایت های پر محتوا و محبوبی هستند که از ساختاری مناسب در طراحی سایت برخوردارند.

بلاگفا سرویس وبلاگ پارسیک

بعد از آنکه موتورهای جستجو به وبلاگ ها روی خوش نشان دادند و مخصوصا بلاگر که متعلق به گوگل است دوران موفقیت خوبی را تجربه می کند، پارسیک موتور جستجوگر ایرانی نیز سرویس وبلاگ راه اندازی کرده است.


بلاگفا درباره خود چه گفته است:
"هدف نهایی بلاگفا میزبانی از هزاران وبلاگ و کاربر است و از همین رو سعی شده است تا طراحی و پیاده سازی سایت به گونه ای باشد تا بتواند استفاده از امکانات سایت و مشاهده و مدیریت وبلاگ ها را برای هزاران کاربر و با سرعت و سهولت فراهم کند."

"یک هدف مهم برای سایت بلاگفا حفظ حریم کاربران و نویسندگان وبلاگ هاست و در حقیقت چنین هدفی را برگ برنده سایت می دانیم و از همین رو سعی شده است تا حداقل اطلاعات از کاربران در سایت به ثبت برسد و حتی بخشی از آن بصورت کد شده نگهداری شود."

اطلاع شناسی و وب شناسی

علوم کتابداری و اطلاع رسانی، دانشی است که به مطالعه و بررسی شیوه های گوناگون تولید دانش، گردآوری منابع اطلاعاتی (کتاب، نشریه، لوح فشرده، پایگاه اطلاعاتی، اینترنت و وب جهانگستر)، سازماندهی، بازیابی و اشاعه این منابع و محمل های اطلاعاتی می پردازد و در این راستا تلاش می نماید که در وقت خواننده یا کاربر صرفه جویی نماید."
"امروزه این دانش در ایران نیز گسترش یافته و زیرشاخه های جدیدی از جمله اطلاع شناسی و وب شناسی را هم در بر می گیرد.

در اصل یک کتابدار در زمینه های سازماندهی، بازیابی و اشاعه اطلاعات در قالب های گوناگونی اعم از کتاب، نشریه، پایگاه های اطلاعاتی و اینترنت تخصص دارد."
"از ویکی‌پدیا، دایرةالمعارف آزاد"

انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران (اکتا)

وبولوژی