آموزش سئو - SEO Learning

آموزش سئو - SEO Learning

سئو ، آموزش سئو ، افزایش رتبه و محبوبیت سایت ، بهینه سازی سایت
آموزش سئو - SEO Learning

آموزش سئو - SEO Learning

سئو ، آموزش سئو ، افزایش رتبه و محبوبیت سایت ، بهینه سازی سایت

الگوریتم جدید گوگل برای مبارزه با بنرهای تبلیغاتی

الگوریتم قالب صفحه گوگل با هدف بهبود تجربه کاربری از وب سایت و افزایش رضایتمندی کاربر عمل می کند و هدف آن حذف سایت هایی که از بنرهای تبلیغاتی زیاد و نامناسب در داخل سایت خود استفاده می کنند از رتبه های بالای گوگل و دادن امتیاز منفی به آنهاست.

الگوریتم جدید گوگل در مورد تجربه کاربری و نحوه طراحی قالب سایت از نظر گرافیکی و نحوه قرار داشتن تبلیغات در سایت در تاریخ 6 فوریه 2014 معادل با 17 بهمن 1392 بروزرسانی شد. در صورتی که سایت شما پس از این تاریخ دچار افت بازدید و رتبه در گوگل شده است، احتمالا دچار چنین مشکلی شده اید.
  
الگوریتم جدید گوگل برای مبارزه با بنرهای تبلیغاتی
وب سایت هایی که بخش های مفید سایت خود را به تبلیغات اختصاص داده اند و به راحتی کاربران داخل صفحات وب و ارائه اطلاعات مناسب به کاربر اهمیتی نمی دهند مشمول جریمه از طرف گوگل خواهند شد. مت کاتز مدیر اسپم گوگل پیشنهاد داده است که قبل از اینکه این الگوریتم بر روی رتبه بندی سایت شما در گوگل تاثیر بگذارد تغییرات لازم را بر روی سایت خود ایجاد نمایید تا مشمول جریمه الگوریتم جدید گوگل نشوید.

برخلاف سایر الگوریتم های گوگل بیشترین تاثیر الگوریتم قالب سایت بر روی سایت هایی بوده که از زبان انگلیسی استفاده نمی کنند. به همین جهت با بررسی نرم افزار تحلیل گر و آمار سایت خود می توانید تاثیر این الگوریتم بر روی رتبه بندی سایت خود را مشاهده نمایید.

با توجه به تغییرات جدیدی که گوگل در زمینه بررسی وضعیت وب سایت ها در موبایل و همچنین الگوریتم قالب سایت ارائه کرده است به نظر می رسد که در ادامه سیاست های کاهش وزن پارامترهای مرتبط با لینک، این بار گوگل تمرکز خود را بر روی تجربه کاربری قرار داده است. قطعا سایت هایی که محتوای مفید و مناسب به کاربران ارائه نمی دهند نیز شامل این جریمه گوگل خواهند شد.

وب سایت هایی که پاپ آپ در سایت خود استفاده می کنند و کاربران ناراضی دارند نیز به زودی دچار مشکل خواهند شد. قطعا ایجاد محتوای مناسب، قالب سبک و سریع، محتوای مناسب و سازگاری با سیستم های مختلف می تواند تاثیر بسیار مناسبی بر تجربه کاربری و نهایتا رتبه بندی گوگل شما نیز داشته باشد.

بنابراین استفاده از بنرهای تبلیغاتی در بخش های مختلف سایت به گونه ای که باعث آزار کاربران شود نه تنها درآمد مناسبی برای شما به همراه نخواهد داشت بلکه باعث خواهد شد که میزان محبوبیت و رتبه سایت شما در گوگل نیز کاهش پیدا کند.

این مقاله از سری مقالات آموزش سئو در وبلاگ منتشر شده است.

منبع: سایت رضا شیرازی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد