Bounce Rate یا نرخ پرش به درصد تعداد افرادی که تنها یک صفحه از سایت شما را مشاهده می کنند و از آن خارج می شوند گفته می شود.
به طور ساده تر فرض کنید سایت شما در روز 100 بیننده دارد و 70 نفر از آنها با دیدن یک صفحه از سایت شما خارج شده اند، در این صورت مقدار bouce rate سایت شما 70% است.
Bounce Rate یکی از پارامترهای بسیار مهم در
بازاریابی اینترنتی است و مدیران سایت های موفق اینترنتی همواره سعی در کاهش مقدار آن دارند و از روش های خاصی برای کاهش میزان نرخ خروج از سایت استفاده می کنند. برخی از مواردی که بر روی نرخ خروج از سایت تاثیر دارند عبارتند از:
- گرافیک ضعیف سایت
- سرعت کم لود شدن صفحات
- عدم وجود مطالب مفید در صفحه
- عدم بروزرسانی به موقع محتوای سایت
هر چه میزان نرخ خروج از سایت یا Bounce Rate بیشتر باشد نشان دهنده این است که آن سایت جذابیت کمتری برای بیننده داشته یا موضوع سایت ارتباطی با آن چیزی که بیننده به دنبال آن بوده ندارد. طبق مقالات منتشر شده در مورد الگوریتم گوگل پاندا، نرخ خروج از سایت یکی از پارامترهای تاثیرگذار در این الگوریتم است. گرچه دخالت دادن این پارامتر در الگوریتم موتور جستجو منطقی به نظر می رسد اما سوالی که در ذهن افراد حرفه ای مطرح می شود این است که گوگل چطور می تواند میزان نرخ خروج از سایت را محاسبه کند؟
آیا تاکنون به این مورد فکر کرده بودید؟ خب اکنون چه فکر می کنید؟