آموزش سئو - SEO Learning

آموزش سئو - SEO Learning

سئو ، آموزش سئو ، افزایش رتبه و محبوبیت سایت ، بهینه سازی سایت
آموزش سئو - SEO Learning

آموزش سئو - SEO Learning

سئو ، آموزش سئو ، افزایش رتبه و محبوبیت سایت ، بهینه سازی سایت

سئوی سیاه و سفید

دو رویکرد کاملا متفاوت در سئو وجود دارد:
1. سئوی کلاه سیاه: قوانین و دستورالعمل هایی از موتورهای جستجو را زیر پا می گذارد که سایت ها برای قرار گرفتن در فهرست آن ها باید از موتورها تبعیت کنند.
2. سئوی کلاه سفید: به قوانین موتورهای جستجو احترام می گذارد. البته ممکن است جاهایی وجود داشته باشد که با آن به مخالفت بپردازد. اما  شایان به ذکر است که گوگل و موتورهای دیگر، خود را درگیر چنین مسائلی نمی کنند، همواره در حال تلاش برای پیدا کردن و جریمه کردن سایت های اسپمی هستند و قوانین را تغییر می دهند.

پس اگر دارید شانس خود را امتحان می کنید و به نظر می رسد که سایت شما در حال شکستن قوانین موتورهای جستجو هستند، بنابراین:
تاکتیک های کلاه سیاه نادیده گرفته خواهند شد، یا: سایت شما جریمه خواهد شد، برای مثال به رتبه پایین تری در صفحه سقوط خواهد کرد. یا سایت تان از ایندکس خارج خواهد شد (یعنی برای ماه ها یا حتی سال ها هیچ بازدیدی نخواهد داشت). پس اگر نمی خواهید سایت تان مسدود شود، از سئوی کلاه سفید استفاده کنید.

 

 

سئوی کلاه سیاه چیست؟
سئوی کلاه سیاه به هر چیزی گفته می شود که گوگل آن را تظاهر به کیفیت محتوا یا لینک طبیعی از رای اعتماد به کیفیت صفحه لینک شده متهم می کند. این شامل موارد زیر می شود:

محتوای کلاه سیاه
1. محتوای ماشینی. محتوای ضعیفی نوشته شده است (برای مثال توسط نویسنده غیربومی) که شامل لینک یا جستجوهای بلند می شود.
2. محتوای بیش از حد بهینه سازی شده. این نوعی تناقض است، اما به تلاش بیش از حد در بهینه سازی اشاره دارد. این کار شامل تراکم کلیدواژه در یک صفحه و از بین بردن زبان طبیعی به خاطر تکرار کلیدواژه اشاره دارد.

لینک های کلاه سیاه
1. لینک های مخفی: لینک های پولی هستند که برچسب nofollow را به همراه دارند.
2. لینک های پولی: شامل آن دسته از لینک ها می شوند که از طریق مشوق بدست آمده اند (مانند تخفیف یا جایزه رایگان) و فریب کاری (یک داستان من درآوردی).

سئوی کلاه سفید (White Hat Seo) چیست؟
سئوی کلاه سفید، داده-محور و محتوامحور است. هیچ موتور جستجویی تحلیل هوشمندانه اطلاعات برای پیدا کردن موثرترین عکس العمل ها و کلیدواژه های هدف مواخذه نمی کند.

محتوای با کیفیت تعریف مشکلی دارد. تعاریف گوگل و بینگ را بطور خلاصه در زیر ببینید:
1. محتوایی که جستجوگران از آن خوششان بیاید.
2. محتوایی که به خاطر جستجوهای بلند، بخشی از محتوای تولیدی یک وب سایت نیست.
3. بهینه سازی کیفیت محتوا برای موتورهای جستجو بخشی است که در صنعت سئو از آن غفلت شده است. البته این کار باید به صورتی انجام بپذیرد که به تجربه کاربری آسیبی نرساند. ترویج محتوا، سایت و برند، اگر شامل پرداخت مستقیم یا مشوق های لینکی نشود، کلاه سفید خوانده می شود. انواع مختلف پرداخت غیرمستقیم مناسب هستند. برای مثال، بیشتر رسانه های تخصصی و مشهور تحت پوشش سرمقاله در بردنهایی هستند که با آنها تبلیغ می شود.

سئوی نوین
هسته سئو اکنون به مدت زیادی کلیدواژه های صحیح، ساختار سایت، کیفیت محتوا، لینک ها و ارتقاء را در نظر می گیرد. این امر درست است، اما سازمان دهی و جزییات در حال تغییرات زیادی هستند و این نشان دهنده آغاز عصر نوین سئو است.

کیفیت محتوا: اکنون اهمیت بسیاری بالایی دارد. چنین محتوایی را می توان این گونه تعریف کرد: محتوایی که جستجوگران به آن علاقه دارند.

1. رفتار کابر: نتیجه کیفیت محتوا؛ اکنون برای سئو بسیار حائز اهمیت است. مهم ترین رفتارهای کاربر از این قرارند:
2. بعد از اینکه وارد یک صفحه از صفحه ی یافته های جستجو شدند، دوباره به صفحه ی جستجو باز گردند.
3. به اشتراک گذاشتن محتوا در سایت های اجتماعی: به اشتراک گذاری اجتماعی مانند یک لینک دیگر تعریف شود اما به آن سادگی نیست، زیرا موتورهای جستجو مطمئن هستند که می توانند تفاوت نقل قول ها را دریابد (شامل اشتراکات، گوگل پلاس یا توئیتر) که توسط یک شخص مورد اعتماد انجام شده اند یا نه. موتورهای جستجو در حال شخصی سازی صفحات مورد علاقه ای هستند که افرد یک حلقه آن را به اشتراک گذاشته اند. خود این به تنهایی بازاریابی رسانه اجتماعی را بخشی از سئو کرده است.

حالا نوبت برندسازی است. هیچ شکی نیست که برندهای بزرگ بالاترین رتبه ها را در موتورهای جستجو به خود اختصاص خواهند داد. گوگل به وضوح می گوید سایت هایی که به برندهای برتر در بازارشان تبدیل می شوند، موفقیت از آن آنها خواهد بود.

سئو مانند یک معدن طلا می ماند. این طلا بخش بزرگی از تجارت اینترنتی در بازار شماست. و اگر تجارت الکترونیکی اکنون فوق العاده است، تصور کنید در آینده چه خواهد شد. برای اینکه طلا بدست بیاورید باید سایت تان عملکرد مناسبی در موتورهای جستجو داشته باشد. پس شما به یک سئوی موفق نیاز دارید. اگر این امر را نادیده بگیرید بازی را خواهید باخت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد