آموزش سئو - SEO Learning

آموزش سئو - SEO Learning

سئو ، آموزش سئو ، افزایش رتبه و محبوبیت سایت ، بهینه سازی سایت
آموزش سئو - SEO Learning

آموزش سئو - SEO Learning

سئو ، آموزش سئو ، افزایش رتبه و محبوبیت سایت ، بهینه سازی سایت

زیر سوال رفتن تدابیر امنیتی گوگل درباره امنیت مرورگر کروم

اگر کسی جلوی سیستم تان بنشیند و بلافاصله به تمام رمزهای ذخیره شده تان در مرورگر کروم دسترسی پیدا کند چه حسی به شما دست می دهد؟ آیا اعتماد تان به این مرورگر هم چنان 100 درصد باقی خواهد ماند؟ آیا احساس خطر نمی کنید؟

به تازگی یک طراح وب به نام الیوت کیمبر توانسته به راحتی تدابیر امنیتی گوگل را زیر سوال ببرد. وی نشان داده است که با وارد کردن یک آدرس وب یا URL ساده (البته به شرط دسترسی فیزیکی به کامپیوتر شما) می توان رمزهای ذخیره شده در مرورگر گوگل کروم را براحتی مشاهده کرد.
  
مرورگر گوگل کروم طوری طراحی شده است تا کاربران در صورت تمایل بتوانند رمزهای آنلاین خود را در آن ذخیره کنند و دسترسی آسان تری به سایت های مورد علاقه شان داشته باشند. شما هم اگر از این امکان استفاده می کنید٬ بدانید و آگاه باشید که هر کسی با وارد کردن آدرس زیر می تواند به رمزهای ذخیره شده تان دسترسی پیدا کرده و از آنها استفاده یا سواستفاده کند.
chrome://settings/passwords

و اما استدلال گوگل در این باره جالب است. جاستین اسکا رئیس تیم امنیتی گوگل کروم٬ می گوید: «ما نمی خواهیم به کاربران مان حس دروغین امنیت و ادعا امنیتی بالا را بدهیم تا رفتارهای پرخطر برایشان تبدیل به عادت شود.» به بیان دیگر اگر شما بدانید که دسترسی به رمزهای ذخیره شده در مرورگر کروم اینقدر ساده است٬ آیا باز هم کامپیوترتان را بدون رمز رها می کنید؟

البته مرورگرهای رقیب گوگل کروم مثل فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر و سافاری نیز به کاربران امکان ذخیره رمزهای عبور را می دهند ولی به شکلی امن تر و قابل قبول تر. بنیاد موزیلا به کاربران پیشنهاد می کند که حتما یک رمز مدیریتی (master password) برای مرورگر تعریف کنند. سافاری و اینترنت اکسپلورر هم هنگام دسترسی به رمزها درخوست وارد کردن رمز اصلی سیستم را می کنند.

اما کروم (برخلاف سایر محصولات گوگل که از امنیتی بالا و فوق العاده خوب برخوردارند) در این زمینه کاملا بی در و پیکر به نظر می رسد و جواب تیم امنیتی کروم هم ناامیدکننده است. شاید هنوز هم بهترین راه برای ذخیره رمزهای آنلاین٬ استفاده از افزونه هایی مثل افزونه Last Pass باشد. این افزونه برای تمامی مرورگرها نسخه ای ارائه کرده است و بسیار قدرتمند و کاربرپسند می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد