آموزش سئو - SEO Learning

آموزش سئو - SEO Learning

سئو ، آموزش سئو ، افزایش رتبه و محبوبیت سایت ، بهینه سازی سایت
آموزش سئو - SEO Learning

آموزش سئو - SEO Learning

سئو ، آموزش سئو ، افزایش رتبه و محبوبیت سایت ، بهینه سازی سایت

تجربه امنیت در اینترنت با Zone Alarm

همان‌طور که همه می‌دانیم در زمانی که به اینترنت وصل می‌شویم، بسیاری از برنامه‌ها به طور خودکار به اینترنت متصل شده و به‌روز می‌شوند. به طور مثال آنتی‌ویروس‌ها یا مرورگرها پس از اجرا به اینترنت متصل می‌شوند. این قابلیت در برخی از موارد خوب و در برخی دیگر چندان مناسب به نظر نمی‌رسد. به طور مثال اگر رایانه شما به ویروسی دچار شده باشد، در هر باری که به اینترنت اتصال پیدا می‌کنید آن ویروس هم متصل شده و نسخه جدیدی از آن وارد رایانه شما می‌شود. به همین خاطر همیشه داشتن برنامه یا نرم‌افزاری که بتواند برنامه‌های مختلف را در این زمینه کنترل کند، ضروری به نظر می‌رسد. این نوع از نرم‌افزارهای امنیتی بیشتر با عنوان فایروال یا همان دیواره‌های آتش در میان کاربران شناخته می‌شون

  

نرم افزاری که در این مطلب معرفی می شود یکی از قدیمی‌ترین نرم‌افزارهای امنیتی و محافظتی ویندوز است که، Zone Alarm نام دارد. این نرم‌افزار در ابتدا شاید تنها در نقش یک فایروال ظاهر می‌شد اما به تدریج در بخش‌های مختلف نیز گسترش پیدا کرد. در حال حاضر این نرم‌افزار توانایی‌های بسیاری مانند ضد ویروس بودن یا ضد اسپم بودن را دارد و شاید بتوان گفت قوی‌ترین نرم‌افزاری است که در شاخه امنیتی در حال حاضر وجود دارد. شما با نصب و استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید با خیالی آسوده به اینترنت متصل شوید؛ اطمینان داشته باشید که تمامی برنامه‌های شما تحت کنترل نرم‌افزاری قدرتمند مدیریت خواهد شد و این نرم‌افزار تمامی فعالیت‌های آن‌ها را بررسی و مدیریت خواهد کرد. اما این برنامه شما را در موارد دیگری هم هیجان‌زده خواهد کرد. به این صورت که اگر هکری قصد داشته باشد تا به رایانه شما راه پیدا کند، این نرم‌افزار IP هکر را به شما نشان داده و شما را از حمله او آگاه خواهد کرد. به عبارت دیگر این نرم‌افزار امکانی را در اختیار شما خواهد گذاشت که دیگر هیچ فعالیت اینترنتی بدون کسب اجازه از شما نتواند صورت بگیرد.


این نرم‌افزار با توجه به بازه فعالیت‌هایش در نسخه‌های متفاوتی ارائه می‌شود و هر کاربر با توجه به نیاز خود می‌تواند نسخه مورد نیازش را انتخاب کند. در کامل‌ترین نسخه‌ای که از این نرم‌افزار وجود دارد، امکانات بسیاری قرار داده شده است که بعضی از آن‌ها را به عنوان نمونه به شما معرفی خواهم کرد.


یکی از مهم‌ترین این توانایی‌ها دریافت کردن اطلاعات از مرورگرها و تحلیل این اطلاعات می‌باشد. این نرم‌افزار قادر است که از ایمیل‌ها محافظت کرده و همچنین بر ترافیکی که در شبکه وجود دارد نظارت کند. علاوه بر این موارد جالب است که بدانید شما با استفاده از این نرم‌افزار قادر خواهید بود تا تمامی سایت‌هایی را که از نظر امنیت مشکوک به نظر می‌رسند، بلوکه یا مسدود کرده و دیگر از آن‌ها اطلاعاتی را دریافت نکنید. زون‌آلارم از تمامی اطلاعات شخصی شما محافظت خواهد کرد و قادر است سایت‌هایی را که شما انتخاب می‌کنید، فیلتر کند. شما با داشتن این دیواره آتش می‌توانید سیستم رایانه خود را بهینه‌سازی کرده و همچنین با استفاده از امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد، از داده‌های خصوصی خود در صورتی که سیستم‌تان ربوده شد، حفاظت کنید.


منبع: بایت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد