آموزش سئو - SEO Learning

آموزش سئو - SEO Learning

سئو ، آموزش سئو ، افزایش رتبه و محبوبیت سایت ، بهینه سازی سایت
آموزش سئو - SEO Learning

آموزش سئو - SEO Learning

سئو ، آموزش سئو ، افزایش رتبه و محبوبیت سایت ، بهینه سازی سایت

ایجاد تغییرات در منوی انتخاب ویندوزها

حتمأ تا به حال مشاهده کرده اید که پس از روشن کردن کامپیوتر و بوت اولیه سیستم در صورتی که دو ویندوز داشته باشید، منوی انتخاب منوهای ویندوز نمایان میشود که در آن یک ویندوز در بالا و نام ویندوز دیگر در پایین قرار دارد و پس از طی 30 ثانیه به طور خودکار به ویندوز اول منتقل می شوید.
این عمل به صورت پیشفرض انجام می گیرد، اما ما قصد داریم ترفندی بسیار کارآمد را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن می توانید ترتیب چینش ویندوزها و افزایش یا کاهش مدت زمان انتظار برای ورود به ویندوز تغییر دهید
  
بدین منظور:
ابتدا بر روی My Computer در دسکتاپ راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب نمایید.
پس از باز شدن صفحه Advanced ،System Properties را انتخاب کرده و در قسمت Startup and recovery دکمه Setting را بزنید.
در پنجره باز شده (ترفندستان) در قسمت System Startup بر روی Edit کلیک کنید. خواهید دید که یک فایل Notepad باز می شود.
شما می توانید در قسمتی که نام ویندوز نوشته شده چیزی را اضافه یا کلأ عوض کنید.
برای مثال در قسمت "Microsoft Windows XP Professional " نام 2005 را به آن اضافه کنید که میشود"Microsoft Windows XP Professional 2005".
همچنین در صفحه Startup and Recovery شما می توانید ثانیه ای که کامپیوتر خود به طور پیش فرض برای وارد شدن در سیستم عامل انتخاب شده را هم تغییر دهید (که به طور پیشفرض 30 ثانیه است).
همین طور در همان صفحه Startup and Recovery با تغییر منوی کشویی Default Operating System میتوانید ویندوزی را که دوست دارید ابتدا قرار گیرد را مشخص کنید.
با انتخاب دکمه OK و ریست کردن سیستم میتوانید نتیجه کارتان را مشاهد نمایید.
در پایان به این نکته توجه کنید که این بخش از ویندوز بسیار حساس است ، در ویراش آن دقت کنید و از تایپ بی مورد و یا پاک کردن قسمتهایی که از آن بی اطلاع هستید جدأ خودداری کنید.
لازم به ذکر است این اطلاعات در فایل boot.ini که همواره در درایو C قرار دارد ذخیره میشود. این فایل Hidden سیستمی است.


ویرایش منوی راست کلیک ویندوز

حتمأ تا به حال دیده اید که پس از نصب برنامه هایی مانند WinZip و یا انواع AntiVirusها، پس از اینکه بر روی فایلی راست کلیک میکنید علاوه بر گزینه های پیش فرص، منوهای مربوط به آن نرم افزار نیز نمایان میشوند. سازندگان این نرم افزارها با استفاده از ترفند خاصی در رجیستری، این منوها را به منوی راست کلیک ویندوز کاربر می افزایند. شما نیز میتوانید به دلخواه و با توجه به علایق خودتان منوی راست کلیک ویندوز را ویرایش کنید و منوهایی را که دوست ندارید پاک کنید.

برای ویرایش لیست راست کلیک مراحل زیر را انجام دهید:
از منوی Start وارد Run شده و عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید تا رجیستری ویندوز باز شود.
حال (ترفندستان) به مسیر زیر بروید:
HKEY_CLASSES_ROOT/AllFilesystemObjects/shellex/ContextMenuHandlers

در زیرمجموعه کلید ContextMenuHandlers شما نام برنامه هایی را که در لیست راست کلیک قرار دارند مشاهده خواهید نمود.
برای حذف آنها از لیست راست کلیک کافی است روی پوشه همنام با نام برنامه راست کلیک کرده و سپس با انتخاب گزینه Delete آن را حذف نمایید.
دقت کنید از حذف کردن پوشه هایی (کلیدهایی) با نامی غیر از نام برنامه مورد نظر خود، جدأ خودداری کنید.

ویرایش منوی راست کلیک ویندوز دقت کنید در این ترفند به علت تغییرات در رجیستری ، پیش از هر کاری از رجیستری خود Backup بگیرید.


دیکته گفتن به کامپیوتر با استفاده از آفیس
قصد داریم ترفندی جذاب را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید از طریق نرم افزار Microsoft Word به کامپیوترتان دیکته بگویید! بدین صورت که شما با استفاده از میکروفون کامپیوتر، متون خود را میخوانید و آفیس فرمانبردار آنها را برای شما مینویسد.

برای استفاده از این بخش:
ابتدا نرم افزار Microsoft Office Word را اجرا کنید. در صورتی که از آفیس XP استفاده میکنید از منوی Format و اگر آفیس شما 2003 است از منوی Tools بر روی Speech کلیک کنید.
سپس از شما CD آفیس خواسته میشود که با قرار دادن ان میتوانید Speech recognition را نصب نمایید.
پس از طی مراحل نصب، شما میتوانید (ترفندستان) به صورت اختیاری و با استفاده از قابلیت های فوق العاده آفیس از طریق میکروفون کار خود را تست کنید، کلمات را بخوانید و در این میان انگلیسی خود را تقویت کنید.
پس از مشاهده فیلم آموزشی برای استفاده از قابلیت دیکته در تولباری که ایجاد میگردد بر روی گزینه Dictation و یا Voice Command کلیک کنید. با اندکی تمرین می توانید که در این بخش مهارت کافی را کسب کنید.
لازم به ذکر است که استفاده از این بخش تنها به زبان انگلسی امکان پذیر است و برای دیکته گویی باید کلمات را به صورت دقیق و با تلفظ صحیح بیان نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد