آموزش سئو - SEO Learning

آموزش سئو - SEO Learning

سئو ، آموزش سئو ، افزایش رتبه و محبوبیت سایت ، بهینه سازی سایت
آموزش سئو - SEO Learning

آموزش سئو - SEO Learning

سئو ، آموزش سئو ، افزایش رتبه و محبوبیت سایت ، بهینه سازی سایت

پورتال جامع فارسی ‌زبان راه‌اندازی شد

سایت اکیپ با آدرس www.eqeep.ir راه‌اندازی شد تا به‌ عنوان پورتال جامع فارسی ‌زبان و موتور جست‌ و جوی مفهومی برای فارسی‌ زبانان با یاهو و گوگل رقابت کند.


علی سیف سپهوند با بیان این مطلب و این که می‌توان گفت اکیپ با تکمیل سرویس‌های خود کامل‌ترین و جامع‌ترین پورتال ملی ایران خواهد شد، اظهار کرد: این سایت از تاریخ هشتم آبان‌ ماه سال 1388 راه‌اندازی شد و در حال حاضر هفت سرویس شامل موتور جست‌وجوگر، صفحات زرد، اخبار، رویدادها، طالع بینی، آب و هوا و پرسش و پاسخ راه‌اندازی شده است.

  

او ادامه داد: سرویس‌هایی هم‌ چون مسافرت، خودرو و ای‌میل نیز تا پایان شهریورماه راه‌اندازی می‌شود تا در پایان سال 90 بیش از 30 سرویس در این سایت راه‌اندازی شده باشد. وی افزود: موتور جست‌وجو که به‌طور آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرده است، برای فارسی‌زبانان جهان بهتر از یاهو و گوگل خدمت‌رسانی می‌کند، زیرا به‌صورت مفهومی کلمات فارسی را جست‌ و جو کرده و توانایی دسته‌بندی معنایی را نیز دارا است؛ لذا می‌توان گفت از لحاظ نرم‌افزاری در ردیف 5 کشور مطرح دنیا قرار گرفته است.


سپهوند درباره جست ‌و جو در این سایت گفت: اکیپ توان جست‌ و جوی مفهومی را داراست، یعنی مفهوم کلمه را نیز در نتیجه جست ‌و جو به کاربر ارائه می‌دهد. همچنین این موتور قابلیت دسته‌بندی در مفاهیم را دارد که در هیچ موتور جست ‌و جوی دیگری این امکان وجود ندارد. او ادعا کرد: هر کس هر موضوعی را جست‌وجو کند، در همان صفحه اول به نتیجه می‌رسد و این به آن معنا نیست که گوگل توانایی آن را ندارد، بلکه گوگل می‌خواهد تمام صفحاتش دیده شود ولی ما می‌خواهیم دیتای موجود را در کوتاه‌ ترین زمان در اختیار کاربر قرار دهیم. به گفته سپهوند هر چند سایت اکیپ در حوزه سخت‌افزار راه زیادی دارد تا به موتور جست ‌و جوی گوگل برسد اما در اختیار مخاطب قرار دادن محتوای فارسی به این شکل کار بزرگی است که آغاز شده است. گوگل با چند ده هزار سرور و هزینه های میلیاردی اینگونه سرویس‌دهی نمی‌کند.

او درباره بخش اخبار سایت اکیپ نیز اظهار کرد: اخبار را از خبرگزاری‌های رسمی داخلی استفاده می‌کنیم و برای نبود حاشیه و مستدل بودن آن، تنها به اخبار ترجمه شده خبرگزاری‌های رسمی داخلی استناد می‌کنیم و بدون جهت‌گیری خاص خبرهایی که کاربرد عمومی دارد را بر روی سایت قرار می‌دهیم و در صورت لزوم به تولید خبر هم خواهیم پرداخت. مدیر عامل شرکت اکیپ به انتشار اخبار محلی که به اخبار استان‌ها مربوط می‌شود اشاره و اظهار کرد: منابع سایت اکیپ خبرگزاری‌ها هستند زیرا در حال حاضر سایت تولید خبر ندارد. سپهوند با اشاره به سرویس صفحات زرد که در حال حاضر از سوی این سایت ارائه می ‌شود گفت: صفحات زرد درباره مشاغل و معرفی آن‌ها و در اختیار قرار دادن اطلاعاتی همچون شماره تلفن، آدرس، شهر و ... است. در حال حاضر سایت اکیپ با اطلاعاتی مربوط به یک میلیون و 600 هزار مورد از مشاغل بالاترین رکورد در کل کشور در این حوزه بین بانک های اطلاعاتی را داراست.

رویدادها سرویس دیگری است که سایت اکیپ ارائه می‌کند که سپهوند درباره این سرویس تصریح کرد: رویدادها وابسته به مکان هستند مثلا سمینارها را شامل می‌شوند که از چندی پیش از برگزاری اطلاع‌رسانی می‌شود. وی با اشاره به امکان ارائه ای‌میل از طریق سایت اکیپ تصریح کرد: فرق این سرویس با ای‌میل ملی که از طریق پورتال Iran.ir ارائه می‌شود و برای استفاده در کارهای رسمی اداری است، این است که این ای‌میل برای همه و استفاده‌های شخصی مثل ای‌میل یاهو ارائه می‌شود و به‌زودی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

به گفته وی سرویس مسافرت که تا انتهای شهریورماه راه‌اندازی می‌شود، مکان‌ها و جاذبه توریستی ایران را معرفی می‌کند و امکانات اطلاع‌رسانی در سطح وسیع از خدمات و تسهیلات جهانگردی ایران درج می‌شود. مجید یزدی معاون ارتباطات شرکت اکیپ نیز با اشاره به صفحه اول سایت اکیپ و سرویس‌های موجود در آن خاطر نشان کرد: این صفحه در حال تغییر به سوی کاربردی‌تر شدن است. رضا داودی معاون فنی شرکت هم درباره سرویس پرسش و پاسخ راه‌اندازی شده در سایت اکیپ گفت: سوالاتی که از سوی کاربران در سایت مطرح می‌شود، در دسته ‌بندی‌های مختلف قرار می‌گیرد و بعد از ممیزی، متخصصان و کاربران عادی به آن پاسخ می‌دهند. برای استفاده از متخصصان در رشته‌های مختلف در حال برقراری ارتباط با آن‌ها هستیم.


وی با بیان اینکه میزبانی سایت اکیپ در داخل کشور قرار دارد، گفت: ایمنی و سرعت دسترسی به پورتال اکیپ نسبت به سایت‌های دیگر برای کاربران داخلی بالاتر است. ضمن اینکه ما مدعی هستیم در حوزه زبان فارسی از همه موتورهای جست‌ و جو بالاتریم، چرا که کاربر در همان صفحه اول نتایج جست ‌و جو به نتیجه دلخواه می‌رسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد