سال 2012، سالی با تغییرات فراوان و ملموس برای سئو و مدیران سایتها بود. گوگل الگوریتمهای جدید خود را در جست و جو به کار برد و خیلی از سایتها دچار مشکلات فراوانی در بهینه سازی و رتبه خود در موتورهای جست و جو شدند. اکثر سئوکارهای با تجربه، سال 2012 را سال سختی دانستند.
on-site seo
به فاکتورهای منتهی می شود که بر روی سایت شما تاثیر دارند و از محدوده سایت شما خارج نمی شوند.
ساختار آدرس
آدرس مطالب، یکی از فاکتورهای مهم در بحث بهینه سازی سایت هستند. آنها را جدی بگیرید و حتما آنها را بازنویسی کنید. سیستمهای مدیریت محتوا، به صورت خودکار این آدرس را برای شما می نویسند، اما بهتر است که کلمات کلیدی را در آنها به کار برید و از نوشتن آدرسهای طولانی خودداری نمایید.
کلمات مترادف و مرتبط
سعی کنید کلماتی را درون متن خود به کار ببرید که میدانید نه کاربر را آزار
میدهد و نه به ورودی شما از موتورهای جست و جو آسیب می رساند. از
مترادفها درون متن خود استفاده کنید تا متن خوب تان به دست تمامیجست و جو
کنندگان برسد.
تگهای Heading
چندین سال است که تگهای H، یا سربرگ از اهمیت بالایی در بحث بهینه سازی سایتها برخوردارند. با این تگها، میتوانید به موتورهای جست و جو بفهمانید که این جمله، از اهمیت بالایی از نظر شما برخوردار است.
تصاویر
تصاویر یکی از فاکتورهای مهم در on page هستند. از تصاویر استفاده کنید و برای آنها alt و title تعریف کنید تا موتورهای جست و جو بفهمند که این تصویر در رابطه با چه چیزی است. از کلمات کلیدی در alt تصاویر استفاده کنید و آنها را به صفحه مادر لینک کنید. در استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات تصاویر زیاده روی نکنید و فقط مرتبط ترین آنها را به کار ببرید.
استراتژیهای کلمات کلیدی قدیمی را دور بریزید
نیازی نیست که حتما چندین بار کلمات کلیدی را به کار ببرید، حتما از 6 درصد چگالی کلمات کلیدی پیروی کنید. محتوا را با ذهنیت این که دارید برای کاربر می نویسید، بنویسید نه صرفا برای موتوهای جست و جو. موتورهای جست و جو بیشتر به کاربر اهمیت می دهند و دوست دارند تا کاربر به نتیجه مورد نظر و دلخواهش برسد. به کار بردن کلمات کلیدی داخل پست را فراموش نکنید، اما با کلمات کلیدی هم، مقاله خود را به اسپم شبیه نکنید.
ویدئو
ویدئوها، یکی از پرمخاطب ترین بخشهای سایتها هستند. به این فکر نکنید که سرعت اینترنت در کشور ما پایین است، کاربران ویدئوها را بر متن ترجیح میدهند. سعی کنید هر از چند مدت، یک ویدئو در موضوع کاری خودتان در سایت تان منتشر کنید. ویدئوهایتان را در آپارات و یوتیوب منتشر کنید، اما در سایت خودتان حتما لینک دانلودش را قرار دهید. کاربران ویدئوها را نزد خود نگه می دارند و میتواند این بحث، کاربران را دوباره به سایت شما بکشاند.
کاربرانتان چه کسانی هستند؟
مطمئن شوید که می دانید کاربرانتان دقیقا چه کسانی هستند و به چه چیزهایی
نیاز دارند. بعضی از سایتها برای یک عده خاص می نویسند. پس شما هم همین کار
را بکنید!، باید بدانید که خوانندههای سایت تان مثلا سطح علمیبالایی
دارند یا پایینی که سطح مقاله خودتان را با سطح علمیآنها هماهنگ کنید.
گوگل شرکت بزرگی است و مسلما می داند که مثلا این محتوا به درد کاربر خورده
است یا خیر (بر طبق فرضیات) پس کاربران را با هم ترکیب نکنید و قشر خاصی را
انتخاب کنید.
راه را دور نکنید
موتورهای جست و جو باید نتایج مرتبط و به درد بخور را به کاربرانشان به نتایج درآورند. در غیر این صورت آنها را از دست می دهند. پس سایت خود را پیش موتورهای جست و جو معتبر کنید و هرگز نگذارید که با شما مثل یک اسپم برخورد کنند. اگر محتوای مورد نظر کاربر را دارید، پس بگذارید او به راحتی به هرچه می خواهد دست بیابد، نه این که لقمه را دور دهانشان بچرخانید.
سعی کنید که باز هم این توصیه را جدی بگیرید و کاربران را در اولویت قرار بدهید نه موتورهای جست و جو را. شاید موتورهای جست و جو، الگوریتمهایی دارند که می فهمند شما برای کاربران کار می کنید یا موتورهای جست و جو!