تغییر در ماهیت وب نهفته است و کاربران به آن عادت کرده اند. یعنی انتظار
داریم ظاهر و ساختار سایت ها تغییر کند، مطلب جدیدی در سایتی قرار گیرد،
آدرس صفحه ای عوض شود و یا به طور کلی مطلبی از روی سایتی حذف شود. پارهای
از لینک ها نیز از همان ابتدا به طور اشتباه سهوا یا عمدا توسط تولید
کنندگان محتوا، تعریف می شوند.
هر چند کاربران با "صفحه مورد نظر
پیدا نشد" یا "Page not found" آشنا هستند اما از دید مدیر سایت باید
تمهیداتی اندیشیده شود تا دسترسی به مطالبی که آدرس آنها تغییر یافته است
برای کاربران همچنان مقدور باشد.
ادامه مطلب ...
موتور جستجو متن را میخواند و لینک را دنبال میکند. بنابراین موتور جستجو میتواند سایت شما را بیابد به شرط آنکه راهی برای ورود اسپایدر آن به سایتتان فراهم کرده باشید. اگر موتور جستجو بتواند لینکی به سایت شما بیابد، پروسه معرفی سایت شما به آن انجام شده است. هرچه راههای بیشتری به سایت شما موجود باشد، اسپایدر زودتر به آن راه مییابد. اما این تنها ابتدای راه است.
در حقیقت شما میخواهید موتور جستجو زودتر و بیشتر به سایت شما مراجعه کند و تعداد صفحات بیشتری از آن را بخواند تا همواره آخرین اطلاعات سایت در بایگانی موتور جستجو باشد. به طور ساده میخواهم بگویم که یک بار خواندن اطلاعات کافی نیست بلکه موتور جستجو باید بارها و بارها به سایت شما مراجعه کند.